Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAn, Sohyun
TitelPreparing Elementary Teachers as Global Citizenship Educators
QuelleIn: Journal of education, 194 (2014) 3, S.25-39Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2515-5741
DOI10.1177/002205741419400304
AbstractAs a social studies teacher educator, I conducted action research to inform my practice and contribute to the emerging discussion of preparing teachers for global citizenship education. Building on the literature on global citizenship and teacher education, I developed, taught, and reflected on an elementary social studies methods course that aimed to assist elementary teacher candidates to develop the concepts, approaches, and confidence to become global citizenship educators. Based on analysis of multiple data sources and my reflections, I discuss the possibilities and limitations of a single-course approach to teacher education in the context of globalization.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: